Matlagning

Idag har Andreas och jag lagat mat alltså riktig mat.
Det blir inte så ofta man hinner göra de.
Oftast blir det lite köttbullar med mos eller falukorv och makaroner.
Med fotbollsträning på kvällarna krävs det lite planering.
Jag är väldigt noga med att inte äta mat senare än tre timmar innan träningen börjar.
Inbillar mig att det är bra och man får aldrig håll.
Då måste maten vara färdig vid fyra hugget.

Men idag är det en träningsfri dag för oss.
Egentligen inte för Ante, han har åkt på en förkylning och sparar sig till nybro open.
Så idag slog vi till på egen gjorda klyftpotatisar, en ugnsbakad fläskfilé med svampstuvning och bearnaise sås.
Så gott...


Det är rätt kul och laga mat när man har tid och är två.
Laga till mig själv är det tråkigaste som finns.

Nästa vecka ska jag åka ner till Malmö och vara barnvakt åt min systerson Liam.
Det är alltid lika roligt.
Tror att vi ska träna på lite inlägg och nick.
Möjligen att vi hinner med lite långbollar också.
Kanske det blir en vända på stan.. kanske.
Man får ju passa på när man är där.

De är väl en fantastisk barnvakt va..
Som får åka ca 30 mil, köpa tågbiljetter och jobba gratis...
Men vad gör man inte för sina nära och kära?

Apropå nära och kära..
Nu har Malin varit borta i ca fyra månader.
Tiden går jäkligt fort tycker jag.
Känns som att det i förra veckan vi stod och rullade kanelbullar.
Hoppas ni har det bra där borta.
Akta er för skumma människor där ute på landet bara.
Man har väl sett på TV.

Syster Malin

Frikväll....
Jaha och nu då?


Kommentarer
Postat av: Anso

Äsch, du gillar det... :-) 30 mil är väl inget... ;-) BTW, käket såg rätt så nice ut... Men besticken ligger ju för tusan på fel sida... :-) Tror att jag får lära dig lite vett o etikett när du kommer ner. ;-)

2009-02-03 @ 21:59:21
URL: http://sjondin.blogg.se/
Postat av: Jojje

Anso:

Klart jag gör!

Tss klart man äter så.

2009-02-04 @ 18:06:34
Postat av: malin

tja! schysst o se att man fortfarande e ihagkommen;) innan vi vet ordet av sa star jag dar igen ;P



hoppas allt ar bra dar hemma, har ar det varmt o svettigt, sommaren borjar verkligen komma nu, uppat 35 grader e det dar vi e just nu, tur det finns AC iaf=) kramar

2009-02-06 @ 01:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0