Hus renovering

Jaha nu är de slut på dag två i vårat nya husägarliv.
Tycker vi arbetar på bra.
Eller vi och vi, de kanske man ska säga.
En annan har ju ett bageri och sköta på dagarna också.
Men vi har nog förmodligen dom två bästa målarna Ante och Martin i regionen.
Ibland tre. Kent också givetvis. Och så även Nathalie med.
De är många som hjälper oss och det tackar vi oerhört mycket för.

Idag var jag en snabb vända i kalmar och köpte diverse tapeter som ska upp och lite små plock som man alltid hittar. Konstigt.
Var inne själv ganska tråkigt men rätt skönt ändå.
Ingen som suckar lite högt och sneglar på en och kikar på klockan.
syftar inte på någon speciell..
men lite långtråkigt också.

På torsdag blir det en tapetuppsättardag hoppas jag på,
då min snälla mamma ska hjälpa till. Hon är en expert på tapeter.
Sen är det nog färdigt för inflyttning, hoppas på helgen.
Fredag får jag ensamt ansvar för då smiter Ante på bowlingträff..
Tycker det är konstigt att det ska behöva ta fem sex timmar och spela en bowling runda men vad vet jag....


Köket innan..


Köket lite efter innan... med målare Martin.


Även lillebror var med en liten stund.
Så nu väntar jag bara på pappa och
Ann-Sofie, Malin har en godkänd ursäkt.


Jaa... Målarna in action..
Ser lite av taket som var furu igår.


Ganska så nöjd med resultatet i vardagsrummet


Den här tapeten ska upp i hallen på den högra väggen  på bilden under.


Det andra ska bli vitt. Även trappen och räcket ska det göras något åt.
Tror att det blir åt det svarta hållet.

Tittade efter färgglada grejer i stan idag men..
jag dras ju till svart vitt och grått..
det blir bara så.


I väntan på mer bilder...

psst.. tror tomten fick min önskelista.......



Kommentarer
Postat av: Ante

Åhå du flicka lilla, jag hävnisar alla eventuella frågor angående VikingBowlingen till sammankallande Franzén. S

2008-12-16 @ 22:05:13
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ann-Sofie

Jag kan komma till inflyttningsfesten om ni vill?!! ;-)

2008-12-17 @ 13:33:00
Postat av: syster malin

tja! kul ose lite bilder pa det nya huset! foljer fortsattningen med spanning! ser att ante har gatt o blivit glasogonorm, far val halsa honom valkommen i klubben;) ser bra ut iaf! =) ha det kalas! kramar syster yster

2008-12-30 @ 12:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0