9 April

Ja du M.A här är det väldigt dålig uppdatering men som sagt så har man mycket annat om dagarna att pyssla med så blir det inte så mycket tid över..
Och det blir väl inte bättre av att man har årets bloggare i familjen som tar sig ganska mycket tid vid datan.
Men nu när man inte har så mycket fotboll längre på kvällarna finns ju chansen att det kan bli ett par mer inlägg i månaden. Ska göra mitt bästa.


Den gångna helgen spenderas i Sälen med lottgänget.
Det var väldigt trevligt ett par grader för varmt tyvärr så eftermiddagarna var så där roliga i backen. Mycket lös snö som körts upp. Men pigg som man é var man i backen vid liftöppningsdax klockan 9.00 vid den tiden var det lite lättare att åka skidor.
Tyvärr var jag lite kaxig i tonen när vi skulle hyra våra skidor.
Ante stod före mig i kön när expediten undrade om han åkt mycket innan, vilket han inte hade så han fick nybörjar skidor.
Sen när det var min tur så ställde han samma fråga och det var där den lite kaxigare tonen kom in när jag ska att jag hade åkt innan.
Jag fick ju skidor därefter, ett par grader för svåra för mig. 
Nästa gång blir det ett par nybörjar skidor.
Men annars var helgen till belåtenhet.
Ett besök på lammet och grisen första gången för mig, har aldrig varit på Ölands version.
Blev en buffé med diverse godbitar som oxfilé fläskfilé och lammfilé med dess tillbehör.
Tyvärr är det ju en sådan som mej de tjänar pengar på som inte orkar äta särskilt mycket men gott var det, får väl bjuda på det.


Så nu är man tillbaka i vardagen igen nästa tripp blir nog till EM i sommar om inget oväntat dyker upp på vägen. Ska bli väldigt skoj att se de Svenska fotbolls landslaget.
Var på mc donald´s ett X antal ggr i Sälen där de gjorde reklam på brickorna man fick,  för en tävling där man kunde vinna en resa till EM och hålla landslagdet i handen när de går ut på planen.
Undrar var åldergränsen låg, hade gett rätt mycket för att få hålla Zlatan i handen....
Får kanske flytta till Malmö jag med, chansen finns ju faktiskt att Zlatan och jag kan bli klassföräldrar för 08 klassen. Hans barn ska väl också gå i skolan... En idé..

image6

Jag avskyr den där fula gula parlino tomten i TV reklamen.
Eftersom att man är uppe med tuppen är man ju tvungen och vila ett par timmar när man kommer hem.
Jag tycker väldigt mycket om att somna till TV´n men så fort den där fula gula tomten är på bild så vaknar jag av hans fula tal.
Förstår inte varför han ska prata så fult.
Det hör väl till tiden nu men jag kan inte rå för det. Det är inte mycket jag hatar med den borde inte få finnas.


Saknar fotbollen!
Blir ett långt år..
Men det är det så klart värt.
Skulle väl kunna gå ner och träna men det värsta är att det är ju ändå div 2 träningar och man har tappat rätt mycket på det här veckorna så jag hade inte gjort mig på de träningarna.
Räcker det att gå tipspromenader på söndagsmornar?
Kanske måste hitta på något annat..
Annars blir det nog tungt till vintern då ska jag vara tillbaka om allt går enligt planerna.


Ledig imorgon gott med sovmorgon!


Kommentarer
Postat av: Ante

Vad har Zlatan som inte jag har?
Räknar du bort fotbollskunnadet,utseendet, självförtroendet,kändisskapet,ekonomin,fastigheterna,bilarna,tvättbrädan och guldbollen så är vi ganska lika Zlatte och jag...

2008-04-10 @ 22:29:32
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: Hanna

Du är alltid välkommen till träningarna med c-laget!!

2008-04-11 @ 14:00:15
Postat av: AK

Kul att du bloggar igen Jojje...och med tanke på dagens gulsvarta insats i Madesjö tror jag nog du hänger med i tempot ett bra tag än...:-)

2008-04-11 @ 22:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0