Nu är de helg hos oss =)

Nu har vi helg här på Genstigen 6.
Som utlovat kommer här en del innan och efter bilder på vårat hus.

Hall innan...


och hall efter!

trapp innan...

och trapp efter!

Vardagsrum innan...


och vardagsrum efter!





Kök innan...

kök efter!




Sovrum innan... (o lillebror)

Sovrum efter! (Mitt favvorum)




Gillestugan har jag tyvärr inga innan bilder.
Träväggarna var av furu, tapet väggen typ ljusröd.
Vill hemskt gärna måla öppna spis väggen vit men får ta de en annan gång.





Hallen i källaren




Ja det är det här vi har pysslat med den senaste månaden.
Vi r väldigt nöjda med resultatet.
Trappan ska målas i svart bets färg eller ngt liknande, också det någon gång..


Vaknade inatt av att jag drömde att jag var i Broakulla hos mamma o pappa.
Vi blev jagade av terorister.
Jag kröp upp på pannan och gömde mej.
Tänkte att där kan dom aldrig hitta mej.
Vaknade när teroristen tog tag runt hällsenan..

I morse vaknade jag av en annan dröm.
Vi var på semester i Turkiet..
Där var de ju då olyckligtvis krig.
De kom flygande bomber lite överallt..
Hu.
Dröm du om proffs karriärer med Nanne och mys stunder med Regina Lund du Ante....
gör det..

Så att Nybro Open var färdig lottat.
Har för mej det var Timmernabben, team södermöre och Lessebo i våran grupp..
TYcker vi borde kunna gå vidare.
Men en sak förstår jag faktiskt inte.
Varför ska damerna år ut och år in alltid behöva ta ledigt från jobb och skola för att kunna vara med?
Vi spelar vår första vid elva på förmiddagen.
Det är inte särskillt många som slutat skolan och jobbat färdigt vid den tiden.
Lite diskriminering tycker jag allt.
Ska bli skoj ändå brukar vara roligt.
 
Nehe lite tipslördag på det.
Hoppas på stor vinst idag!





Kommentarer
Postat av: Monica

Mycket, mycket fint har ni gjort det i ert hus,det är väl skönt nu när det börja bli klart,så att ni kan njuta lite ochså.

2009-01-17 @ 17:07:41
Postat av: AK

Looks nice...nu väntar vi bara på en bild på Ante och Jojje före och efter oxå...utvilade respektive utarbetade... :-)



2009-01-17 @ 22:53:12
Postat av: Barbro

Det är inte klokt vad fint det har blivit! Det är tur att det bara är drömmar, du får inte se på otäcka filmer på kvällarna kanske inte nyheterna eller.

2009-01-18 @ 15:42:31
Postat av: Elin

Hittade hit från Liams blogg :) Vad fint ni har fått det! Snacka om natt o dag.. kul med före och efter bilder!! /Elin

2009-01-18 @ 17:12:08
URL: http://theodorkofler.blogspot.com
Postat av: Svante

Synd på trappräcket bara......

2009-01-18 @ 21:28:06
Postat av: Anso

Det är inte klokt vad VI kan... ;-) Själv är jag allra mest impad av grundmålningen i gillestugan... :-) Farsan du är alltid en av de mest optimistiska... Always look at the bright side of life, na na na na na na na na.... ;-)

2009-01-19 @ 10:48:18
URL: http://liamsliv.blogg.se/
Postat av: Jojje

Monika: Tack så mycket. Mycket skönt är de och vara färdiga eller näst intill.



Ak: Ja får väl se vad vi kan ordna. Men utvilad har jag nog inte varit på många år... =)



Barbro: ja tur är väl de att det bara är drömmar.



Elin: Ja men tyvärr tog vi inte så många innan kort vi ville glömdes bort.. men men det får gå ändå.



Svante: Jo tack om du bara kunde ta o masa dig hit någon gång så vi kan få färdigt det!



Anso: Tss. På två ställen på väggen i gillestugan är de ingen färg. Den skyller vi på dig.. =)

2009-01-19 @ 13:15:55
Postat av: malin

Oj det var inte daligt vad fint ni har fatt det! ser fram emot o fa se de in real life nar jag kommer hem=) forvantar mig en stor valkomstfest i ert hus;)



det var inga roliga drommar du har haft, du far avsluta kvallarna med att kolla pa en komedi sa drommer du nog lite battre, jag o maja sag saw 1 o 2 haromdagen men vi var tvugna att se en rolig film efter det, annars vet man nog inte vad man hade haft for drommar=)



nu borjar jag snart jobba, det e fredag idag med sa ikvall har vi nog o gora! ska se till o fa varenda en kalasfull! haha=) ha det bra! kramar!

2009-01-23 @ 05:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0