25 Sept

Bara en vecka  kvar nu sen är fotbollen slut..
Ska bli hur skönt som helst.
Alldeles för mycket av det just nu.
Är inne i en alltför djup svacka känner jag.
Inte helt mycket villja kvar hos mig.
Känns inte som jag bryr mig längre..
Har väl vuxit ifrån det där.
Eller så är det väl bara så att det är höst..
och det har varit en lång säsong..

Tänkte på det häromdagen att jag har spelat fotboll i 13 år nu. och har som högst haft fyra veckors uppehåll från de.. Det är lite sjukt egentligen.. Inte konstigt kanske att man har tröttnat en smula.

Det nya är ju facebook nu för tiden.. Till och med Ante är fast..
Väldigt skoj faktiskt och hitta gamla kompisar man hade för evigheter sedan.


Köpte en ny bil förra veckan eller ny var den väl inte men en -02
Väldigt fin. Peugeut 307. Lagom för oss. En Purpur färgad.
Jag gillar den.


Var på kräft skiva hos Sofie och Henke i helgen.
Det var trevligt.
Gott med kräftor.
Blev faktiskt inte så laddad som man först hade befarat.
Drack lagom mycket för att inte må dåligt dagen efter.
Hemma vid halv två.
I söndags fick Ante ett hamburger ryck. Han skulle bara till Mc donald´s.
Så vi tog ny bilen till Nybro.
Handlade lite på ÖB.
Tog en big Mc. men det är ju inte gott över huvud taget egentligen.
Festade till det med en paj till dessert men det var väl ungefär på samma nivå som det andra..
Nej hu nej.. Nästa gång får jag bestämma mat och då blir det förmodligen tacos.
Det är min favvo rätt..

Inflyttnigsfest i Malmö snart då.
Kul.. Kan vara skönt och komma iväg lite..
Det behöver man ibland.

Hörde visst att mina kusiner ska till Bali eller något sådant i Jul..
Det hade varit något det.
Försöker intala Ante att kanske åka iväg på en lång semester över jul och nyår
vore rätt skönt att slippa allt då.
Men det kan ju jag nog drömma om..
Iaf över jul, finns nog inte en chans i hela världen att ante skulle missa en jul här hemma..
Men det gör inget jag gillar ju honom ändå...
Men det hade varit skönt..

Nehe diska lite så man inte får den där arga blicken från bossen när han kommer hem från jobbet......


Kommentarer
Postat av: A-S

Varför ska det var så att man måste diska bara för att det finns lite disk? Det är väl bättre att diska när det för det första finns lite mer disk så att det är lönt att ställa sig där, och för det andra när man känner för det.. Jag fattar inte det där... Känner av de där blickarna typ VARJE dag... Blir knasig...

2007-09-26 @ 08:15:54
Postat av: AK

Ett annat alternativ är ju att använda papperstallrikar o plastmuggar så blir det ännu mindre disk...eller att alltid äta ute o typ käka sin frukost på Emmagården...:-)

2007-09-26 @ 12:28:28
Postat av: j

Nej jag fattar inte heller det där. Men får man den där blicken känner man en rätt så stor skam över att man har vilat lite extra länge dagen till ära efter en hård arbetsdag och inte har hunnit ta den där disken.. Pappers tallrikar är ett alternativ MEN då fyller jag ju papperskorgen ack så mycket fortare.. Och då får man den där andra blicken och känner skam över att man inte tog ut den där sop-påsen på en gång........ ett stort dilemma...

2007-09-26 @ 12:44:48
Postat av: Ante (med medhåll från Tallen)

Tig kvinnor och diska.

2007-09-26 @ 17:46:26
Postat av: AK

Jamen Jojje, äta frukost på Emmagården är väl i a f ett bra alternativ (även om det blir mer disk där med då...) som jag dessutom tycker jag är rätt så duktig på...:-)

2007-09-26 @ 22:22:47
Postat av: A-S

Ja men jag då.. Var ska jag äta frukost? Nä just det, jag får bara diska och diska och diska, det är mest synd om mig.. Så måste det vara...

2007-09-26 @ 22:37:47
Postat av: AK

A-S: Synd om dig??? Fixar inte Marcus frukost på sängen varje dag??? Då får du väl ta en sväng till Emmagården på morgonen istället som alla andra, så Jojje får lite mer disk...:-)

2007-09-27 @ 18:02:54
Postat av: A-S

Ehh.. eller inte.. Det är ungefär lika stor chans att jag åker upp till Emmaboda varje morgon för att äta frukost, som att jag får frukost på sängen av Marcus, eller nä förresten det finns klart en lite större chans att jag åker till Emmaboda o äter frukost för det händer ju faktiskt någon gång/år, men frukost på sängen?!?! Nä inte vad jag vet... :-(

2007-09-27 @ 22:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0