Avacado och melodifestival

Sitter här i min ensamhet och bloggar lite.
Andreas är på en heldag med Jifarna.

Precis haft lite tipslördag, det gick tyvärr som vanligt och inte så mycket vinster.
Men Igår vann vi några hundra fatkiskt på Herenveen.

Idag har jag varit i Broakulla en sväng.
Mina föräldrar har tröttnat lite på sin ca 500 kvm stora villa och ser sig lite om efter något annat.
Så idag har jag rensat lite bland mina gamla barbie dockor, vilket väckte många minnen.
Jag minns framför allt alla dom gångerna jag verkligen har tvingat Malin att leka med mig.
Jag var inte så där jätte snäll kanske, har jag för mig, Malin fick aldrig aldrig ha mina finaste barbies.
Och det innebär ju att hon fick välja på ca fyra stycken, Ken, Jam dockan (en storfotat discobarbie som var Ansos), En kort och lockhårig med sportkläder eller en gammal som jag tror mamma hade när hon var liten.
Malin som den lilla syster om är, hade inte mycket att säga till om när jag var med.
Tror jag fick på alla dockor sina orginal kläder.

Kan knappt bärga mig till vi ska rensa dockrummet...


Jag har en fruktansvärd träningsvärk efter torsdagens styrketräning, men nu börjar den släppa lite iaf.
Imorgon ärdet dags för årets första träningsmatch.
Det ska bli skoj som tusan.
Har för mig att vi möter Växjö FF.
Match start 17:15.

Ikväll har jag tänkt och laga lite lyx mat.
Lite rökt lax med sås till, ägghalvor med röra, avacado med creme fraiche och Abbas kaviar,
lite räkor och några glas rött.
Fint det, och lite melodifestival till det så är kvällen räddad.

Imorgon är det ju även Vasa loppet..
Kanske kanske att jag ska se starten.
Kan ju vara mysigt med lite ljus, en kopp te och ett styck täcke i soffan.
För att sedan få blunda ett par timmar till.
Men som sagt vi får se.


Igår eftermiddag invigde jag vår terass.
Så skönt.
Satt i brassestolen med en filt i solen och läste min grymt bra Stig Larsson bok i en timme.
Sen gick solen i moln, hade den inte gjort det hade jag kunnat sitta i timmar.
Det är bra med hus!
Skönt när värmen kommer.
Snart är det sommar...

I helgen kommer fam Sjöndin/Thuresson hem,
 det ska bli trevligt.


Så här innan jag hört låtarna hejar jag på Agnes i kvällens melodifestival.


Kommentarer
Postat av: AK

...och vem hejar du på efter att du hört låtarna då? :-)

2009-02-28 @ 21:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0