Hockey stjärnan

Nu är jag hemma från mitt lilla äventyr i Malmö igen.
Eller jag kom hem igår egentligen.
Tänkte blogga igår men det gick inte och komma in på blogg.se,
dom ville att man skulle höra av sig om man visste varför det inte gick och logga in...

Åkte med Anso och Liam i deras nya V70 ner till Malmö i tisdags eftermiddag.
Somnade innan Rävemåla och vaknade i Lund.
Det är en fin resa det.


Så söt!

På onsdag förmiddagen lekte jag med Liam, så jäkla go unge.
Men man får inte vara still en minut det ska hända något hela tiden.
Men jag själv blir ganska rastlös fort så det passade mig ganska så bra.


En gåstol från mormor.

På onsag kvällen såg Marcus och jag  och lite Liam på Sverige matchen.
Tyvärr såg man inte riktigt vem som var vem av spelarna då bilden var lite halvtaskig.
Men tusan vilket mål han gjorde Rasmus de är inte dåligt!
Apropå Rasmus så träffade jag honom och Kajsa Sandberg i Alvesta på vägen hem.
Jädra SJ!
Det funkar ju aldrig.
Bokade ett x2000 tåg hem så det skulle bara ta två timmar och en kvart och komma hem, gud så skönt tänkte jag.
Kom till Alvesta där var det stop i 1 timme!
Tur att man fick lite sällskap iaf.
Är det någon som vet om man får pengarna tillbaka om tåget är mer än en timme för senat?

I torsdags hanns det med en sväng in på HM på stan i Malmö.
Shoppade mig ett par jeans och en skjorta.
Blir inte att man åker till stan så ofta så man får ju passa på.


Idag blev det en Hello Kitty tårta och en Törnrosa.



Törnrosas egentliga namn  är Prinsessan Auora.
Därav mitt blogg namn.


Snart en vecka sen vinsten i Nybro Open, njuter än!
Men när man träffade Rasmus så tyckte jag kanske att allt sjönk någon liten nivå
men man ska inte jämföra.


Imorgon är de alla hjärtans dag!
Tips på en liten present, en bakelse till sin käresta.

Kan köpas på Café Emma!


Var på vårdcentralen idag.
Träffade läkaren i ca 1 minut.
150 Kronor!
Det är ingen dålig timpenning det har där.
150 kr'60 min=9000 kr/tim
9000 kr ' 40 timmar=360 000 i veckan....
Jösses!

Andreas vankar av och an här hemma, misstänker att han är en smula nervös.
Han ska nämligen på hockey ikväll i Viktoria hallen.
Han ska själv vara med och spela.
Det är stort.

Visst är han fin min hockey stjärna i sin utstyrsel!

Tyvärr blev det inget film klipp från Nybro Open.
Ansos kamera är för bra för datorerna.
Det hackar bara, inte så lätt och klippa då.
Men håll ut ska se om jag kan hitta någon som kan hjälpa mig.


Vankas fredag kväll med allt vad det innebär.
(Let´s dance, ett glas rött, Chips med dipp & en chokladkaka. Kan det blir bättre?)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja visst ska du få pengar tillbaka. Eller du ska skicka in biljett och allt sånt, man kan fixa blankett på SJ´s hemsida. Så får man någon form av kompensation iallafall!

2009-02-14 @ 22:20:53
URL: http://alexandersliv.blogg.se/
Postat av: syster Malin

det var trevligt att prata med er haromkvallen, men som jag skrev till mamma, det kanske blev lite val mkt rom/cola innan jag ringde, men hoppas vi fick ut nagot vattigt! haha=) den fredagskvallen sag inte nadigt trevlig ut, inte ofta man far sana kvallar har, o det e nastan som man kan sakna det=) Liam e lika sot som alltid! o sug du pa den dar nybro open karamellen en stund till du, det e du vard=) ha det kalas! kramar

2009-02-16 @ 05:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0